MATERIAL COMPLEMENTARI PER ALS DOCENTS
Aquesta activitat “Ciència, Tecnologia i Societat” s’emmarcaria dins del bloc “Màquines tèrmiques i elèctriques” de Tecnologia industrial II, assignatura de 2n de Batxillerat
2. RESUM DE LES COMPETÈNCIES TREBALLADES
Competències:
Competència principal treballada:
-Interacció amb el món físic
Competències especifiques de la matèria: (establertes en el currículum de Batxillerat-Decret 142/2008)
-Competència tecnològica
-Competència en experimentació
3. OBJECTIUS
Al finalitzar aquesta activitat l’alumne serà capaç de:
-Definir la llei de Faraday
-Experimentar la llei de Faraday mitjançant la construcció d'un motor o un generador elèctric
-Explicar les diferències de funcionament entre un motor i un generador elèctric
-Identificar les parts elementals del generador de corrent altern i del motor de corrent contínua
-Trobar una aplicació pràctica de motor i/o generador elèctric
4. TEMPORITZACIÓ I METODOLOGIA DE TREBALL
PART 1: INVESTIGACIÓ SOBRE LA LLEI DE FARADAY
Part 1.1. Recerca individual
3 hores. A desenvolupar en horari extraescolar de forma individual
Part 1.2. Posada en comú dels apunts
1 hora. A desenvolupar en grup a l’aula ordinària
PART 2. TECONOLOGIA
2 hores de taller a desenvolupar en parelles a l’aula de tecnologia
(es realitzaran també els exercicis d’experimentació i reforç)
PART 3: SOCIETAT
Previsió de temps: 2 hores, encara que poden ser més depenent de l’ambició de la proposta realitzada pels alumnes
A desenvolupar en horari extraescolar per parelles.
Per a més informació sobre metodologia de treball consultar "PRESENTACIÓ DEL CAS"
5. INDICACIONS PER A L'AVALUACIÓ I CRITERIS D'AVALUACIÓ
Consultar "RÚBRICA"
Tema: Material per als docents
No sʼha trobat comentaris.